Kutatás-fejlesztés

A Kondicar II. kondenzátoros autó a győri Széchenyi István Egyetem által meghirdetett „Alternatív hajtású járművek versenye” megmérettetésre készült, a Széchenyi futam kiírásának megfelelő műszaki paraméterekkel.

A kialakítását tekintve négykerekű egyszemélyes jármű, a 2007. évi versenyre készült és akkumulátoros-kondenzátoros hajtásrendszere egy magasabb szintű integrált innovációt képvisel.

Az meghajtás a két hátsó keréken keresztül történik, amiről 1-1 egyenként 48 V névleges feszültségű és 6 kW teljesítményű egyenáramú, elektronikus kommutációs (kefenélküli) villanymotor gondoskodik. A két villanymotor párhuzamos elektronikus szabályozó rendszerrel irányítható. Az összehangolását a jármű gyorsításakor, a motorfék üzemben a visszatáplálás vezérlését, valamint a jármű kanyarodásakor a motorok közötti nyomatékkülönbség szabályozását is sikerült megvalósítani. Ennek teljesen elektronikus változata jelenleg továbbfejlesztés alatt áll.

Az energiaellátást két, egymással sorosan kapcsolt lítium-ion akkumulátor és 20 darab sorba kötött ultrakapacitású kondenzátor szolgáltatja. A kondenzátorok és az akkumulátorok közötti kapcsolatot elektronikus vezérlő modul szabályozza, mely garantálja, hogy töltéskor, hajtáskor illetve motorfék üzemben először a kondenzátorok működnek, majd a kondenzátorok feltöltődése, kisülése után kapcsolódnak be az akkumulátorok a villamos energia ellátásba.

Ez az elektromos és elektronikus konstrukció már közvetlen elődje lehet a teljes hibrid elektromos, elektronikus hajtásrendszernek, melynek kutatása, fejlesztése már nagy lendülettel folyik a Tudásközpontban.